سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سامسونگ اخیرا بر روی سرویسی به نام کلاودنت (Cloudant) سرمایه‌گذاری نموده است که تمامی اطلاعات آنلاین کاربران گوشی‌های همراه سامسونگ را در آن ذخیره می‌کند. سازمان سیا دراکتبر 2012 با سرمایه‌گذاری 3 – 1 میلیون دلاری بر روی همین سرویس؛ همچون دیگر سرمایه‌گذاران، اجازه دستیابی به اطلاعات این سرویس را یافت.
دست‌ یاری سامسونگ به سازمان سیابه گزارش گرداب، در دنیای امروز بسیاری از شرکت‌های صاحب نام به سمت سرمایه گذاری بر روی شرکت‌های کوچک‌تر و یا خرید آن‌ها می‌روند. اما مهم این‌جاست که این سرمایه‌گذاری‌ها به چه دلیل و با چه هدفی انجام می‌شود.

در خبرهای گذشته، پیشینه‌ای از رابطه این‌کیوتل و سازمان سیا برای شما ذکر کردیم و این نکته را متذکر شدیم که چون، سازمان سیا خود در ظاهر نمی‌تواند مستقیما وارد زمینه سرمایه‌گذاری بر روی شرکت‌های بزرگ و کوچک تکنولوژیک شود، با راه‌اندازی این‌کیوتل این مانع را از سر راه برداشته و با سرمایه‌گذاری بر روی شرکت‌های تکنولوژیکی که بتواند در راه رسیدن به اهداف جاسوسی داخلی  و خارجی‌اش به او کمک کنند؛ گام‌های خود را در احاطه هر چه بیشتر بر دنیا، با قدرت بیشتری بر می‌دارد.

در این میان شرکت‌های به نامی یار و همراه این‌کیوتل شده‌اند؛ که از جمله مهم‌ترین آن‌ها شاید بتوان نوکیا، مایکروسافت، آی‌بی‌ام، فیس‌بوک، گوگل، اوراکل و بلک‌بری(ریم) را یاد کرد. اما ذکر این نکته جالب است که سامسونگ نیز سعی کرده‌ است از این معرکه دور نماند.

سامسونگ اخیراً بر روی سرویسی به نام "کلاودنت (Cloudant)" سرمایه‌گذاری نموده است که تمامی اطلاعات آنلاین کاربران گوشی‌های همراه سامسونگ را در آن ذخیره می‌کند.

گذشته از این که بسیاری از کارشناسان آی‌تی در مورد مشکلات عدیده امنیتی سرویس‌های ابری، نکات فراوانی را ذکر کرده‌اند، زمانی کاربر با میزان خطرناکی این سرمایه‌گذاری آشنا خواهد شد که بداند دیگر سرمایه‌گذاران این سرویس ابری چه کسانی هستند.

بنابر خبر "تک کرانچ" در 2 اکتبر سال 2012، این‌کیوتل با سرمایه‌گذاری 3 – 1 میلیون دلاری بر روی کلاودنت؛ همچون دیگر سرمایه‌گذاران این سرویس اجازه دستیابی به اطلاعات این سرویس را یافته است.

کلاودنت به وسیله اپلیکیشن‌های تحت وبی که از طریق اینترنت به این سرویس متصل می‌باشند، حجم بسیار زیادی از اطلاعات را در خود ذخیره می‌کند و آن‌ها را در اختیار شرکت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سرمایه‌گذار خود قرار می‌دهد تا آن‌ها را تجزیه و تحلیل نموده و بر اساس آن به نیازمندی‌های کاربران پی‌ببرند.

این‌کیوتل نیز، این اطلاعات و تجزیه و تحلیل‌ها را در اختیار سازمان سیا قرار می‌دهد تا آن‌ها با شناسایی دایره ارتباطات کاربر، اطلاعات مهم او را در اختیار داشته‌ باشند تا در زمان نیاز از آن‌ها استفاده کنند.

منابع:

www.qz.com
www.news-panel.com
www.topnewsmart.com




تاریخ : سه شنبه 92/1/27 | 10:0 عصر | نویسنده : هادی خادمی | نظر